Pizza cu leurdă și resturi din frigider

DSCF3267

A sosit iarăși vremea anului când înverzește leurda în grădina ursului din pădure.
Și-am fost la cules. Și-a fost picnic la pădure. Și acasă tot leurdă pregătim, în toate felurile.

DSCF3259

Pe lângă asta, cam în jurul eclipsei, am primit un ajutor mare de la un spiriduș al locului pentru curățarea frigiderului. Au ieșit la iveală borcănașe, bliduțe și boluri cu câte ceva în ele, în cantități mici și suficient de neapetisante cât să riște să ajungă la compost.

Din fericire, există pizza. Invenția asta nemaipomenită a italienilor care vine în ajutor exact în momente de-astea. Iar întâmplarea face că mai aveam în frigider un blat de pizza pre-copt, făcut acum câteva zile.

Am luat așadar blatul, l-am uns cu sos de roșii – din conservă, am tocat leurdă și-am pus peste, am amestecat albușul de ou din frigider, rămas de la maioneza pe care-o prezint mai târziu, cu restul de urdă sărată din frigider și-am mai spart un ou tot acolo, plus un pic de sare. Le-am amestecat bine. Mai avem niște cârnat care, acum că au ieșit soarele, leurda și urzicile, a cam rămas de-oparte. Am tăiat câteva feliuțe și le-am împrăștiat peste restul.

Ia să vedem, ce mai avem? O conservă de porumb deschisă. Țac, aruncăm câteva boabe pe obiectul culinar din ce în ce mai apetisant din fața noastră. Ah, și brânză-topită-felii adusă de un prieten. Nu multă, de moft. Brânza locală de la Aglaie nu-i disponibilă în perioada asta. Vacile sunt gestante și nu-i destul lapte pentru brânză. Nu-i nimic, avem răbdare și avem leurdă.

Câțiva stropi de ulei de măsline peste toată treaba și țuști, în cuptorul încins. Puțintel, că blatu-i copt. Doar până se rumenește un pic.
DSCF3269

Nu pot să exprim cum mirosea de bine. Iar pozele nu pot povesti suficient despre cât-de-bună-și-crocantă-și-usturoiată a ieșit.
DSCF3275

Am savurat-o la soare, pe iarba deja verde. Cu sos-de-maioneză-cu-usturoi-și-ardei-copt, făcut de Gab (expert în emulsii).
DSCF3278

Codiță a venit și el în vizită.
DSCF3271

Ah, și desertul! Ciocolată adevărată cu lapte, făcută tot de Gab. Din masă de cacao, cu lapte adevărat și puțin zahăr. Experiment în derulare. Sublim!
DSCF3289_

Am încheiat masa în liniște și în genunchi, cu recunoștință pentru resturile din frigider și belșugul ce deja ne înconjoară, dinainte să fi sădit ceva în grădină, cu recunoștință pentru locul care ne ține și pentru tot ce e.

DSCF3291

2 comentarii

Lasă un răspuns

