Ateliere de permacultură – actualizare

In weekendurile 10-11 si 17-18 mai ne intalnim la Stanciova pentru ateliere practice de permacultură. Introducerea teoretica (foarte scurtă) va avea loc în şura casei 129 iar partea practică pe terenul gospodăriei 56.

permaculture mapVERSIUNE ACTUALIZATĂ:

Sâmbătă 10 mai am început cu partea de observaţie şi creare a hărţii unei locaţii. Am măsurat (aproximativ) terenul de la nr 56 și am inventariat elementele existente (împrejmuire, pomi, alte elemente naturale şi structuri antropice existente), pante, orientarea faţă de punctele cardinale, plantele din flora spontană, etc.

Duminică dimineaţă am făcut o tură de sat în care am vizitat mai multe grădini pentru a observa diversitatea de abordări – de la linii și șiruri la straturi înălțate în formă de gară de cheie :).

Următorul week-end se anunță ploios, motiv pentru care am decis comprimarea lui la o singură sesiune – duminică 18 mai după prânz. Întrucât sunt alți participanți, vom face din nou o prezentare generală a cel puțin două locații (129 și 56) si voi introduce ”designul extrem” (cum ar putea să arate o gospodărie dacă nu am avea deloc electricitate; cum ar arăta dacă proprietarii ar veni doar o dată pe săptămână, cum ar fi dacă am folosi doar arbori, arbuşti şi plante perene, cum ar trebui să arate pentru a obţine maximum posibil de venituri  şi alte scenarii la alegerea participanţilor).

Atelierele sunt oferite în sistemul de economie a darului (mulţumim Sabin pentru explicaţia de aici) și sunt moderate de TeoB care experimentează în propria grădină din 2003 şi a participat anul trecut la cursul de Permaculture Design din comunitatea Sieben Linden (72 ore acreditate de Permakultur Akademie Germania). Atelierele sunt însă informale şi practice, nu se oferă documente de participare.

 

Lasă un răspuns

