Despre micelii si fructificare

Anul trecut am început un experiment cu creșterea ciupercilor. Pe care l-am declarat parțial eșuat. Cineva pasionat mi-a povestit mai multe și am înțeles unde am greșit: până să ajungă un miceliu să colonizeze spațiul pe care il pun la dispoziție, are nevoie de izolare de competitori și de un mediu favorabil (e.g. umezeală). Și am privit cu atenție ce a reusit să mai salveze din cultura mea ratată de King Stropharia. Wow, ce frumos!

myceliumÎn seara aceasta am fost la unul dintre evenimentele pentru aniversarea Zilei Roșiei Montane. Și brusc mi-am dat seama că dacă ar fi să desenez relațiile între cei prezenți aș face o structură ca un miceliu. Apoi am primit un telefon de la cineva interesat de permacultură și am simțit cumva cum se crează o nouă conexiune. Aceași senzație o am când privesc harta România altfel – îi cunosc personal pe mulți de pe hartă și sunt multe alte legături.

Da, trăiesc la țară oarecum izolat și nu mă mai implic în mersul lumii așa cum o făceam în trecut. Dar la fel cum, pentru a crește, un miceliu are nevoie de puțină izolare și de mediu propice, la fel e și pentru mine foarte important să cresc în interior, să cresc capacitățile de a crea o viață cu sens și durabilă și mai ales să mă conectez cu cei care visăm altceva pentru noi, pentru urmașii noștri, pentru planeta noastră.  Și ce frumoasă va fi abundența de ciuperci după ploaie!

7 comentarii

      • Teo, singurul link public pe care-l știu este cel pe care l-am dat, iar locația este tot acolo, pe pagina de „About”. Mai mult nu știu despre link și locație, dar știu că am cunoscut un băiat de acolo care era tare pe film cu noi și care ne-a povestit că se întâmplă lucruri frumoase pe acolo.

Lasă un răspuns

