Ciuperci din nou

După aventura de astă primăvară cu bureții de prun (Entoloma clypeatum), toamna asta am găsit împreună cu Irina trei feluri de ciuperci pe care le-am mâncat (cu succes):

  • ghebe (Armillaria mellea): Am cules vreo patru plase mari, erau acolo lanuri întregi. Efectiv puteai să culegi până te plictiseai, cum se întâmplă în primăvară cu leurda. Am conservat o parte doar cu sare, o parte cu oțet.
  • cuci (Macrolepiota procera): De-astea am găsit mai întâi pe o pășune, într-un pâlc de copaci, după asta am mai găsit câteva în pădure și a treia oară am mai găsit căteva chiar pe dealul din spatele casei. Foarte gustoase (mai ales făcute pane), dar nici pe departe așa de abundente ca și ghebele.
  • ciuperci de câmp (Agaricus campestris): Am găsit și mai puține decât cuci. Doar o singură dată am mâncat din ele, dar au fost bune.

În altă ordine de idei m-am mai uitat și după domnișoarele semilanceate dar văd că nu îndrăznesc să apară. Posibil să fie din cauză că pășunatul este prea intensiv.

16 comentarii

  1. SI am venit cu reteta: Se prajeste o ceapa mare in ulei. Se adauga boia, ciupercile tocate, sare si piper, o jumatate de cana de orez si se umple sarmalele. Se pune la fiert.

  2. Gab, cred ca eu am gasit Semilanceata in iarba la mine in curte, am o poza pe FB cu ea, crezi ca e Semilanceata? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4228637027430&set=a.1739340036561.2094147.1030457778&type=3&theater
    Si am mai gasit o ciuperca pe deal, seamana cu Pleurotus-ul din magazin, dar e mai indesata. Postez o poza curand cu ea sa vezi daca stii despre ce e vorba, bunica mea spunea despre amandoua ca nu sunt comestibile. Cuci, cred ca am gasit si eu pe dealul din spatele casei, si din cauza ca nu sunt maro pe interior, adica nu sunt Agaricus campestris, bunica mea, din nou, a spus ca nu sunt comestibile.

  3. Nu stiu ce sa zic, poate ca nu sunt chiar asa de raspandite prin toata tara. Poate ca P. semilanceata are nevoie de mai multa umezeala sau temperaturi mai scazute, sau poate ca vrea sa se joace cu tine si se tot ascunde…

  4. Da, Miri. Ciuperca din poza ta nu pare a fi semilanceată.

    Pleurotus încă nu am vânat, deci nu mă bag.

    Cucii sunt Macrolepiota procera. Iar Agaricus campestris sunt cipercile de câmp, champignoane sălbatice, nu cuci.

  5. La cuci ma bag si eu ca am cules la viata mea :) Diferenta intre cei comestibili si cei necomestibili, care arata foarte asemanatori este ca la cei comestibili inelul de pe picior este mobil pe cand la cei necomestibili e lipit de codita si nu se poate misca in sus si jos.

  6. Azi am gasit in padure o droaie de manatarci expirate si cativa hribi,buni,inca. Mici,nu.Cred ca,din cauza frigului.Ghebele,cam terminate,insa nicoretii mov,in toata splendoarea,ca si unele vinetici?!
    Mai e si limba boului din abundenta,dar nu e prea cunoscuta si nu se recolteaza.,

Lasă un răspuns

