Făina de ghinde se întoarce

Am apucat în sfârșit să gustăm din făina de ghinde produsă după metoda rapidă pe care am descris-o aici.

Asta după ce a stat pe un raft din bucătărie timp de câteva luni bune.

Ce am încercat: pâine cu un sfert făină de ghinde și trei sferturi făină „normală”, de grâu. Totul făcut la o mașină automată (scuze Iulian: încă nu avem cuptor).

Rezultatul: foarte colorat și cu un gust plin, deloc amar.


Disclaimer: Punctele de vedere și opiniile exprimate aici îmi aparțin personal, nu implică pe nimeni altcineva, și îmi asum toată responsabilitatea pentru ele.

27 de comentarii

  1. Mai, nu tre’ sa va simtiti vinovati ca n-aveti cuptor, decat sa cumparati, mai bine va faceti paine la masina.
    Oricum, tare as vrea sa gust si io dintr-o paine d-asta. Faina „normala” era alba / neagra / integrala ?

    • Iulian, aia normală era făină albă. Chiar 000, mi se pare, că am rămas fără 650. Dacă puneam de-aia neagră posibil să nu fi crescut destul (si asa a iesit painea mai mica decat daca era doar alba+neagra)

      Inca o diferenta fata de painea din faina de grau e ca a trebuit sa punem mai multa apa. Deja puneam mai multa decat cerea reteta din caietul de instructiuni a masinii, ghindele se pare ca cer mai mult.

      Ma tot gandesc, Iulian, daca ar merge facuta o maia speciala cu si pentru faina de ghinde. Poate incercam odata :D

      Cert e ca painea a iesit mai faina decat ma asteptam. Am mai incercat o paine cu ghinde mai demult și nu a crescut de cat fff puțin. Cred ca pusesem prea multa faina de ghinde raportata la cea de grau.

      Aragazul ala de care-ti povesteam va ajunge acusi la noi, atunci sa vezi experimente! Dar pana atunci ma duc sa fac un aluat cu maia, sa facem niste pizza in noul cuptor cu dobă al Teodorei, prin weekend ( ce zici, Teo?) ;)

Lasă un răspuns

