Pregătiri de Sărbători

Cum Stanciova în preajma sărbătorilor de iarnă abundă de cârnați și fripturi – plus oameni generoși care ne tot invită să le mâncăm, de ani întregi nu am gătit nimic serios la sfârșitul lui decembrie ci m-am jucat cu gustărele creative. Cum ar fi cele de mai jos pe care tocmai le-am scos aburind din cuptor :)


Acestea sunt ”Coșulețe cu legume” coapte într-o tavă de brioșe. Aluatul e făcut dintr-un pachet de unt, un ou și făină… ”cât cuprinde” (între 200-300 g, după ochi și mână). L-am împărțit în 12 biluțe pe care le-am turtit, le-am întins și pus în tava de brioșe. Umplutura nu îmi iese niciodată la fel, e mereu în funcție de ce am prin frigider. De data asta au fost legume din grădină congelate (dovlecei, morcovi, vinete, ardei), ultimele fire de praz (tot din grădină), măsline, gogoșar și brânză de burduf. Peste ele am pus 3 ouă cu ceva lapte (tot din ochi) și am bibilit oareșce decorații. Al meu soț zice că-s bune, dar nu-l las să mănânce prea multe, mâine e ziua cea importantă :D


Pentru cine nu a avut timp de steluțe, brăduți, clopoței și alte fursecuri festive, vestea bună e că se pot face în variantă sărată în câteva minute. Se împing formele în felii de pâine, se presară cașcaval (preferabil ceva cu gust mai puternic, gen Gouda) deasupra și se lasă la topit la foc mic în cuptor. Eventual se poate decora cu măsline, gogoșar sau brânză de altă culoare. Rezultatul merge foarte bine cu bere.

Sărbători Fericite! :)

2 comentarii

  1. Mda… regret că n-o să fim aici. Nu știam, Teo, că sunteți la Stanciova, că poate ne vedeam. Noi mâine plecăm ‘la oraș’, pe la cele două perechi de părinți.

    Distracție plăcută și Crăcun fericit să aveți@

Lasă un răspuns

