24 iulie – Atelier culinar ”Dovlecei”

Ne-am lăudat deja că avem o grămadă de dovlecei, așa că ne-am gândit să facem și un workshop pe tema asta. Produsele rezultate vor fi desigur, comestibile :D

Așadar, duminică 24 iulie începând cu ora 10:00 vă așteptăm în Stanciova, șura de la nr 129 unde vă vor aștepta vreo 2 coșuri pline de dovlecei de vreo patru feluri împreună cu ingredientele și ustensilele necesare preparării acestora. În funcție de numărul de bucătari, vor fi între 4 și 6 rețete de bază plus vreo câteva variații și experimente. Rețetele vor fi variate, cu gusturi de la natur, clasicele suc de roșii sau smântână aromate cu ierburi proaspete din grădină și până la sos thailandez de curry verde.

Pentru cei care cred că totuși cea mai bună legumă e carnea, va fi și un grătar cu diverse varietăți ;) In plus juniorii vor avea ocazia de a se plimba cu căruța prin pădure și de a face cunoștință cu diverse animăluțe care trăiesc prin Stanciova (capra Doina, văcuța Diana, iepurași, pisici, mânji și altele).

Toate ingredientele, garniturile și băuturile se asigură de către gazde, avem doar rugămintea să aruncați câte ceva în pușculița magică a evenimentului, în special pentru băuturile alcoolice.

Spațiul fiind limitat, putem accepta maxim 25 de participanți (bucătari și persoane însoțitoare adulte, copiii sunt bine-veniti in orice numar). Pentru înscrieri puteți lăsa un comentariu pe blog specificând numărul de persoane sau să mă sunați la numărul 0744-669169.

16 comentarii

  1. As vrea si eu seminte din zuchini cei galbeni, numai ca daca ii recoltezi de la tine, ar trebui sa ii polenizezi manual, ca sa obtii sigur acelasi soi la anul. Dovlecii se polenizeaza incrucisat si se corcesc daca sunt lasati de capul lor si atunci solutia este ori sa cumperi seminte in fiecare an, ori sa polenizezi manual 1-2 dovleci pe care sa ii lasi de samanta. Daca nu sti cum se face iti spun.

    • In cazul acesta o sa te adaug si pe tine la lista deja destul de lunga de doritori. Polenizarea manuala eu o fac cu o pensula, colectez polen de la florile masculine si il pun pe stigma celor feminine si apoi inchid floarea cu un elastic. Ai tu alta metoda?

      • Trebuie sa prinzi floarea cu o seara inainte de a se deschide si sa o legi atunci cu elastic sau sa o lipesti cu banda izolatoare, ca sa o impiedici sa se deschida. Acelasi lucru faci si cu o floare mascula. A doua zi trebuie sa te scoli cu noatea in cap si pe la ora sase, cand se deschid in mod normal, deschizi florile, la mascul ii rupi petalele si polenizezi direct cu floarea mascula. Apoi floarea femela o legi la loc ca nu cumva sa apuce vreo albinuta sa isi bage nasul si sa aduca polen de la o alta specie de dovleac.

        • Asta cu polenizarea manuala e utila si cand nu-s destule albine (cum am cam observat pe la noi). Daca o floare femela, chiar dupa ce a dezvoltat un mic fruct, isi da seama (cumva, nu stiu cum) ca nu a fost polenizata, ‘avorteaza’, adica fructul nu se mai dezvolta, pentru ca planta isi da seama, cumva, ca n-are sens sa consume energie pe el. Asadar, daca nu-s albine sa polenizeze recolta de dovlecei va fi mult mai mica.

          • Cateodata avorteaza si din alte cauze. La mine nici nu au apucat sa se deschida unele flori ca s-au si uscat. Banuiesc ca de vina e caldura asta ucigasa. La Stanciova poate nu se simte asa ca aici la Timisoara. Am vazut ca a mai dat si un pic de ploaie luni, pe cand aici doar s-a innorat, a tunat de cateva ori si atat. Deci ne coacem pur si simplu. Si de polenizat manual, doar pentru recolta se poate face cu fiecare floare, fara sa le legi inainte si dupa. Chestia cu legatul e importanta doar daca vrei sa recoltezi semintele si sa fi sigur ca la anul va iesi tot acelasi soi.

        • Simona, recunosc ca am fost sceptica in 2011 cand am vazut comentariul tau. Insa dupa ce am vazut in 2012 ce catastrofe de dovlecei incrucisati cu alti hibrizi am mai avut prin gradina mi-au iesit, mi-am propus ca in 2013 sa aplic cu sfintenie modalitatea expusa de tine. Am cumparat iar seminte de dovlecei aurii bio, nehibrizi din Germania si ma apuc serios de produs seminte de calitate :)

  2. Si eu as fi venit, stiu o reteta grozava de sos din dovlecei de la soacra mea care-i italianca din Napoli. Sosul e pentru macaroane, daca mai erau dubii… Din pacate saptamana viitoare sunt plecat cu lucrul.

  3. Se pare că nu doar treimea Paul din tripla personalitate „paul” s-a înşelat asupra week-endului, ci şi mulţi alţii care mi-au telefonat crezând ca e week-endul imediat ce vine (16-17 iulie) :).

    Oameni dragi, atelierul e in 24 iulie!

    Partea faină este că deja au confirmat 9 persoane şi aşteptăm cu drag şi alte înscrieri. Apropos de vietăţi, muşchiuleţul de porc pentru grătar e deja pregătit, ieri am ajutat vecinii să taie un godac şi am primit şi noi nişte pomană de sufletul şi din cărnitza sa :D.
    Sunt în negocieri şi nişte iepuraşi, fosta vegetariană din mine fiind cea care se impotriveşte. Să vedem cum va fi la final :)

Lasă un răspuns

