Impresii din grădină

După o perioadă de liniște, revin pe scurt cu un buletin de știri din grădină și curte

În ultima săptămână am recoltat prima tură de fasole verde, primii ardei și primele vinete. De dovlecei începem deja să ne săturăm, noroc de vinete ca să îi mai facem și salată. Pe lângă super-producții mai sunt și coșulețele zilnice cu mărunțișuri pentru mâncare – gulii, ceapă, usturoi, morcov, ierburi de tot felul. ”Vișiniada” s-a încheiat cu 3 borcane mari de fructe cu zahăr și țuică pentru vișinată, vreo 5 borcănele de gem și 7 de dulceață plus o săptămână de oale zilnice cu compot proaspăt. După un scurt intermezzo cu corcodușe pure, acum se poartă compotul tutti frutti, adică se adaugă și mere, pere plus caise din vecini.

vedere generală din grădină
vedere generală din grădină

Roșiile arată super-apetisant însă dată fiind întârzierea cu care le-am plantat, se lasă încă așteptate. De dragul lor am îndurat 2 stropiri foarte mirositoare cu zeamă de urzici care însă au avut efecte vizibile, frunzele s-au înveselit imediat! Nu același succes l-am avut însă cu remediile contra fluturilor albi de varză. Am încercat spălarea plantelor cu presiune, cenușă și chiar și stropire cu oțet și sare diluate în apă. Degeaba însă, nesuferiții albicioși chefuiesc în continuare pe dosul bietelor frunze de varză, conopidă și brocoli. Nu știu cu ce să le mai dau, orice idei de remedii organice sunt bine-venite!

Capra Doina

Capra Doina molfăie ca de obicei pe deal și așteptăm cu multă nerăbdare 1,2 sau 3 ieduți, să vedem cum va fi norocul. Diana (văcuța) obosește și ea foarte repede, în august îi va veni și ei sorocul. Bobi s-a accidentat în misiunile de patrulare prin sat și a trebuit dus la veterinar să îi coasă rana din labă. Acum e în convalescență dar chiar și cu un picior bandajat e la fel de dur ca oricând.  Mr Cat e fericit, Miss Flori, pisicuță manechină de municipiul Lugoj îi ține acum companie.

Atenţie, se lucrează!

La capitolul wwoof-eri, după isprăvile neo-zeelandezilor care au terminat acoperișul la toaletă, a urmat o perioadă de pauză întreruptă doar timp de trei zile de un mic vizitator din Timișoara. În vârstă de 4 ani, el a tras multe concluzii interesante despre viaţa la ţară cum ar fi ”Dacă mănânci mult te faci cât vaca de mare și apoi o să faci un vițel”.

Din 15 iulie însă – vamos a hablar español  con una chica de Madrid :)

Voi reveni în curând cu invitația la un atelier mult așteptat!

––

Disclaimer: Punctele de vedere și opiniile exprimate aici îmi aparțin personal, nu implică pe nimeni altcineva, și îmi asum toată responsabilitatea pentru ele.

16 comentarii

  1. Ce mai face Siminica? Faina gradina, e maarreee, fata de a mea, unde nici sa calc nu am loc. Va invidiez! Cu varza incearca cu ceai de cimbru sau poate chiar cu ulei esential de cimbru diluat in apa. Cimbrul stiu ca se planteaza langa varzoase. La capitolul produse de vara, anul asta am facut prima data nectar de caise si am fost incantati de el. Vreau sa repet experienta si cu corcoduse si apoi cu piersici si prune rosii. Daca veniti pe la Timisoara, sa dati de veste sa ne vedem. Am noutati.

  2. Simona, gradina aia mare si frumoasa e a lui Teo :)

    Știi ce tocmai mi-am dat seama? Pe Simi îl cheamă Simeon, după sfântul din ziua în care l-am primit. Nu m-am gândit nici o clipă până acum că se aseamănă tare și cu numele tău, cea de la care l-am primit!

    Teo, deja ai vinete? la noi de-abia înfloresc, și doar unele!
    Mă tot gândeam și eu să scriu un articol cu impresii din grădină și impresii după borcaniadă… am făcut la gemuri de mi s-a urât!

    • Ups! Acum mi-am dat seama ca nu Irina a scris articolul asta si ma tot miram ce e cu capra si cu vaca. Scuze. Da cu ocazia asta am intrat in sfarsit in legatura. Eu stiu de tine de vreo 4 ani de la o cunostinta comuna, Monica Vidoni cu care am povestit de permacultura. Sper sa ne vedem anul asta si pe viu.

    • Eu povesteam la toata lumea de permacultura si la vremea respectiva ea tinea ceva cursuri la sat si-si copiase Gaia’s Garden de la mine. Nu era ea interesata direct, dar ii placea ce ii povesteam si e bine ca ideile astea sa se raspandeasca chiar si prin intermediari. Nu se stie niciodata unde si cand prind. Nu m-am mai intalnit cu ea de mult.
      Si pentru invitatie multumesc mult, nu promit o data dar trebuie sa venim. Le-am promis si lui Gab si Irinei.

  3. Salut fratilor,
    Sunt frumoase plaiurile noastre banatene,dar sa nu pierdem traditia care inseamna ; rachie,porc( pasare) si porumb,restul sunt doar maruntisuri de gospodarie. Va las cu bine si fiti „fruncea” stanciovenilor nou veniti! sorin t.

Lasă un răspuns

