Workshop-uri cu chef

Weekendul care tocmai a trecut a fost tare vesel la Stanciova, mai exact în curtea și șura Teodorei și-a lui Thomas. Ocazia? Zi mare: a lui Thomas. Sigur n-o va uita prea curând, pentru că nu la orice zi de naștere apuci să amesteci cu picioarele pământ cu nisip și bălegar pentru a-ți tencui bucătăria!

Ce s-a întîmplat de fapt? Cu entuziasm din partea tuturor și cu experiența Ilenei Mavrodin și-a lui Bobby (cei care-au construit Casa Verde la Sasca și pe care îi puteți întîlni la începutul lunii iunie la Brăduleț) )s-a ținut un mic workshop de preparat și aplicat cobul, pentru a tencui viitoarea bucătărie a lui Teo și Thomas. Foarte posibil să apară și-o filmare, pentru că voluntara wwooferiță japoneză, Kanako, cu studii de film în Statele Unite a urmărit toată treaba cu camera de filmat. Până va fi gata filmul vă povestesc eu un pic cum a fost.

Vineri erau deja pregătite în curte o grămadă mare de pământ, nisip și un lighean imens de bălegar, cules de americanul Ben, aflat și el în vizită la Stanciova. În așteptarea meșterilor am ciocnit cu Thomas niste bere, am gustat sufleul de spanac, o plăcintă cu rubarbă și una cu vișine, am mai stat de povești în timp ce Teo și Maria, vecina ei, mai preparau minunății…

După ce-au sosit meșterii peretari, cum i-a numit cineva, ne-am schimbat în salopete și alte haine de muncă, cizmele de cauciuc fiind indispensabile celor care urmau să lucreze cu pământul. Am avut ocazia să-l văd pe Gab în salopetă, și încă una albastră!

Băieții s-au apucat să meșterească la o poliță ce urma să fie și ea încorporată în design, iar Ileana a început prepararea cobului: mi-a arătat ce și cum, a făcut primul purcel de cob, apoi a lăsat treaba pe mâna mea. Pot să afirm că-i distractiv, un pic solicitant dar din cine-știe-ce motivație primară este și extrem de mulțumitor să calci pământul cu care urmează să construiești în timp ce el se lipește cu spor de cizme!

După încă doi purceluși i-am pasat sărbătoritului onoarea să amestece pământul. Între timp Bobby și Ileana s-au apucat de tencuit, și-aveau o viteză! Se-auzea din cinci în cinci minute vocea lui Bobby: Materrriaaall! Am trecut și eu la nivelat cu degetele cobul aplicat pe perete, era musai să văd cum se lucrează. Drept să spun, e o adevărată plăcere- fiind așa de maleabil, ca un aluat, poți face ce vrei cu el și asta fără grabă, așa cum se fac lucrurile temeinice…

A doua zi, sâmbătă, doar meșterii au mai lucrat la perete- s-a ajuns la finisare, căci noi ne-am îndreptat atenția spre celălalt workshop, al lui Iulian, brutar artizanal venit tocmai de la poalele Retezatului, care a arătat musafirilor, deja foarte numeroși, cum se face pâinea fără drojdie de bere, doar cu maia (plămădeală, levain, sourdough). Asta e drojdia formată din bacteriile ce mănâncă zahărul din făină, și e făcută doar din făină neagră și apă; gustul pe care i-l dă pâinii e unul specific, nițel acrișor și foarte gustos. Iar când în aluat se adaugă diverse semințe (de floarea soarelui, de mac, de in), ulei de măsline și ierburi aromatice, pâinea în sine, aburindă și parfumată devine un deliciu.

A scris și Iulian despre asta, aici. Recomand cu căldură să urmăriți și blogul lui pentru a afla unde și când va mai ține workshop-uri. Vă zic eu că merită!

Desigur că n-a fost doar pâine: carnea de miel prăjită, tot felul de brânzeturi locale (cu vin de Recaș), salatele și desigur un gulaș fabulos ne-au făcut pe toți să trăim senzația aia pe care tot românul o cunoaște, mai ales în preajma sărbătorilor. Știți desigur la ce mă refer!

S-a vorbit română, engleză, franceză și japoneză, chiar și estoniana, dacă nu mă înșel, au fost prezenți copii de toate vârstele ( -nu mă feresc de clișee) și desigur un foc de tabără la lăsarea serii. Ce să mai, a fost un week-end plin și frumos cu oameni și mai frumoși.

10 comentarii

    • O descriere amanuntita si foarte frumos spusa a evenimentului, asa cum numai Irina putea sa faca.
      Multumesc stanciovenilor pentru invitatie si tuturor celor prezenti pentru participare si sigur o sa ne revedem curand.
      Astept si eu cu interes poze dar si filmuletele lui Kanako.

  1. Va salut,

    daca stiam, veneam si eu sa dau o mana de ajutor, ca am fost prin Stanciova cu copii si sotia. Data viitoare poate, dupa ce ne cumparam o gospodarie acolo, si o mai „gospodarim” putin.

    • Păi vă așteptăm, Lucian!

      Dacă vrei să afli ce se întîmplă prin Stanciova, cel mai bine e să te informezi de la cineva de pe-aici. Pe blog doar povestim ce s-a întîmplat deja (sau cel puțin până acum așa am făcut).

  2. Lili, evenimentul a fost cu ocazia zilei lui Thomas, Teo i-a facut cateva surprize :)
    A existat un event pe facebook, ce-i drept. Invitati au fost cei care l-au cunoscut pe Thomas :)

    Cat despre iunie, o voi lasa pe Teo sa-ti raspunda. Teo, ai cuvantul ;)

Lasă un răspuns

