Altă zi de joi

Pfoai, ce zi! Azi am fost morocănoasă. Pentru prima dată de când suntem aici m-am simțit cu adevărat obosită și asta încă de pe la prânz. Și totul din cauza spiralei, care s-a încăpățânat să conțină, pe lângă rădăcinile de iarbă la care ne așteptam, o grămadă de bulgări de pământ care, uscați, sunt tari ca piatra. Bulgări mari, medii și mici. Și-am luat eu la greblă pământul, l-am spart, l-am fărâmițat cât am putut între mâini și vedeam că bulgării rămân, chiar dacă mai mici și mă tot gândeam: cum se vor descurca plăntuțele când ies din semințe și găsesc așa pământ?

Pe lângă toate astea m-a apucat și durerea de spate. Nu puternică, dar constantă.

Ultima parte care mai era de mărunțit i-am lăsat-o lui Gab și după ce-am luat o pauză m-am mai liniștit. Am început să sădesc și nu prea-mi convenea ceva nici acum. Am alternat semințele, am alternat direcțiile și când am văzut că nu și nu și că tot scot bulgări mari cu rădăcini din pământ, m-am așezat în iarbă. Am început să mă joc cu un bulgăr de pământ mai umed și maleabil și m-am gândit: de ce să nu fac eu niște seed balls? Doar că în loc de mingi, să fie un fel de cârnați, lunguți, ca să meargă pe rândul făcut de mine.

Zis și făcut. Așa m-a prins Gab când a venit să mă cheme la masă: șezând în fund, cu un cârnat de pământ în mâini. (Păi așa se face agricultura?!)

Era deja târziu, așa că am mers la masă și-am mâncat o ciorbă de cartofi delicioasă, cu multă smântână. Specialitatea lui Gab. Apoi am luat-o mai ușor cu munca. Am mers și până la magazinul nr.2 ca să schimb niște bani, ca să plătesc datoria de la magazinul nr.1 unde, ieri, am luat pentru prima dată ceva ‘pe caiet’. La magazinul nr. 2 l-am întâlnit și pe Jupa, doar că încă nu știam că-i el. Apoi, pe izlaz, pe tanti Milca, tare simpatică. Am povestit cu ea și mi-a spus că dacă avem nevoie de ceva, să mergem să-i cerem, că măcar între vecini să fim uniți :). Apoi a plecat spre șanțul cel mare, să ia pământ, zicea că pune niște flori.

Am continuat cu seed-sausages, și fără (sunt curioasă cum ies mai bine plăntuțele). M-am gândit să luăm și noi pământ de-acolo și să-l punem peste stratul nostru, e mai fin pământul ăla. Așa că a luat Gab roaba de la vecinul Marian, a ieșit în fața casei unde l-a cunoscut și el pe jupânul Jupa.

Cu cele trei roabe de pământ și cu concluzia lui Gab, întemeiată, că asta nu-i deloc permacultură, am încheiat lucrul la spirală pe ziua de azi. Am mai iesit să împrumut stropitoarea de la vecini și-am văzut că de cum se face cald, ies și plantele și oamenii la iveală!

Niște nuci am mai spart, de poftă, și tot de poftă a făcut și Gab un mujdei de usturoi de toată frumusețea, după ingerarea cărora ne-am potolit. Pe mail am primit un răvaș care m-a bucurat tare mult, și-așa am ajuns la momentul prezent, când scriu aceste rânduri. Pe curând!

4 comentarii

  1. Intr-adevar, pare bolovanos pamantu’ ala, da’ spirala arata grozav. Felicitari…si ia-o mai usor ca pan’ la toamna mai e destul :)
    Eu am pus azi vreo 2 carute de gunoi de grajd si ceva paie pe gradina noastra, sa vedem ce iese…ne ” jucam ” si noi si experimentam.

    Spor la treaba !

  2. exce :)…fa cumva sa aduca cu gradinile palatului Versailles…treci si la gradina vecinului daca nu-ti ajunge spatiul….:):)))))))))….foarte fain….ce pasionata esti tu de-astea….foarte bine…asa ii sanatos …sa fi voios si „spiralos”
    da srios acuma….baga si niste boscheti labirint spiralat :)

  3. Dati iarasi prin vecini ca avem niste unguent, cu gheara ursului, sau ceva asemenea, care a mai vindecat si alte spate dureroase, adica mai ales ale mele. Da oricum, spirala e buna ca unul din scopuri e sa duca spre echilibru, echilibru intre munca si hodina, deci….. incet incet ajungeti in punctul bun :) Urmatoarea bere o dam noi, probabil duminica, tot e zi de sarbatoare si tre sa stam macar o parte din zi.

Lasă un răspuns

