Spirala vieții

Posibil să fie prima spirală viitor legumicolă din Stanciova și e la noi în grădină. Asta după cam o zi de săpat.

Ideea mi-a venit ieri dimineață, când încă nu mă trezisem bine- atunci îți vin cele mai bune idei. M-am gândit că în loc să fac straturile dreptunghiulare, mai bine ne distrăm un pic și-amețim până ajungem în mijloc. Fie vorba între noi, e prima dată când sap serios în grădină, și-am avut de desțelenit, nu glumă: rădăcinile ierbii nu se lasă ușor străpunse. Ce atâta sală de fitness? Toți mușchii i-am simțit, din cap până în picioare și presupun că mâine de-abia mă voi mișca. Totuși, sper să ajung mâine să pun acolo legumele de primăvară, care toate merg bine împreună: salată, ridichi, gulii, ceapă și usturoi verde și băgăm și niște sfeclă roșie.

Gab a tot tăiat la vie, la lăstari și crengi. Sunt multe. Iar la sfârșitul zilei a preluat Gab controlul la săpat spirala și-a dus-o la bun sfârșit. Și când a terminat, am auzit pe deal behăitul unei turme de oi cu miei și-am sărit să le vedem. Tare simpatice, cum behăie pe multe voci! Am hotărât apoi să punem punct zilei și ne-amdus să ne luăm niște beri, ca să sărbătorim.

9 comentarii

    • Faza cu mandala pare mai complicata dar aia cu spirala de ierburi am mai incercat-o si e super draguta. Asa ca probaibl o sa merg acasa si o sa ma apuc de ea. La ce trebuie atentie insa e locatia, sa fie cat de cat in soare si ferita. Asta e una din cauzele pentru care eu trebuie sa fac una noua, nu multe plante rezista peste iarna la Stanciova in crivat iarna.

  1. sigur nu e prima spirala. poate a doua… felicitari pentru munca depusa … cand mai e vorba de o bere, nu ezitati sa bateti in geam si la vecinu…

  2. Arata excelent, bravo! Cu sapatul e clar ca nu a fost usor, radacinile ierbii sunt foarte bine infipte si e greu sa le „evacuezi” din casa lor :) Iarba o sa vrea sa se intinda la loc si de obicei se reface din bucatele de radacina ramase in pamant. Din acest motiv sugerez sa mai bibilesti putin marginile – spre exemplu sa intri foarte adanc cu un harlet patrat ca sa tai radacinile de contact cu cararea de iarba si apoi sa culegi cu grija orice bucata de radacina. Evident, va fi si mult de plivit… Alternativ, dupa ce rasar plantutele cultivate se poate acoperi pamantul cu ziare/folie/paie/combinatie intre dar la tipul acesta de iarba nu va avea mare efect, e ca si pirul, „greu de starpit” :)

  3. Mulțumim de sfaturi, tuturor!

    @ Iulian și Lumi: Da, spiralele de ierburi le-am văzut și noi pe net, dar dupa ce m-am apucat de sapat in gradina. La voi ar merge la fix, aveti si piatra din belsug, la noi nu-i piatra decat in gardul lui Romaric :)

    Mandala Garden ala iarasi e tare fain!
    @Cristina si Paul: Va asteptam cu drag, ne gandeam sa facem niste clatite umplute (si) cu urzici. Doar ca bere nu mai e, ieri cand am venit am vrut sa va batem in geam dar era lumina stinsa peste tot.

    @ Teo: da, ne-am gandit si noi ca n-o sa se lase usor iarba. Ne-am apucat sa scoatem din radacini, momentan e inca ud pamantul si nu se desface de pe radacini, ne gandeam sa continuam maine. Cu saditul…: vad acuma ca duminica noaptea iarasi ingheata :((

  4. Desi va stiam blogul de pe grupul Anastasia nu am mai apucat sa intru demult. Am intrat azi si am citit in urma pana la pagina asta. Foarte frumoasa spirala. Eu am facut o mandala garden. Asta chiar cred ca e prima in Romania. Daca nu, as vrea sa aflu cine a mai facut. Va invit sa vedeti desi blogul meu nu e inca gata din punct de vedere al setarilor, dar inca nu am avut langa mine un IT-ist mai priceput sa ma ajute. Poate se ofera cineva :)

Lasă un răspuns

