Animăluţe…

În ciuda frigului şi ninsorilor din primele zile ale lui martie, un alt semn categoric că vine primăvara este faptul că bucătăria şi grajdul vecinilor se umplu cu mici vieţuitoare. Duminică am stat vreo patru ceasuri şi m-am jucat cu bebeluşi de animale, care mai de care mai drăguţi…

Evenimentele principale au fost, categoric, venirea pe lume a mânjilor: Olga, iapa cea mai în vârstă şi înţeleaptă din vecini a fătat pe 1 martie o mânză negricioasă şi cu stea în frunte. Drina, cealaltă iapă, a adus pe lume un mânz colorat. Încă mă mai minunez cum e posibil ca un mânz ce stă destul de ferm pe propriile picioare încă din prima zi de naştere să încapă în burta mamei, în special cu picioare şi gât aşa lungi… E drept că mama avea dimensiuni considerabile înainte de naştere dar chiar şi aşa… Cu ocazia asta am aflat şi cât durează perioada de gestaţie la iapă: 11 luni!

Bucătăria s-a transformat în creşă: 2 miei, iepuriţă cu 3 iepuraşi, o cloşcă cu pui şi încă o cloşcă pe ouă. Mieii au fost preferaţii mei, în special când le-am aflat şi povestea: ciobanii cu stâne serioase, la oile care au fătat câte 2 miei, selectează pe cel mai puternic şi mielul mai plăpând e aruncat într-un colţ imediat după naştere. Vecina mea le ştie obiceiul şi adoptă aproape în fiecare an 2-3 pe care îi aduce acasă şi îi hrăneşte cu biberonul până pot mânca şi singuri. Uşor nu e, sunt foarte mâncăcioşi, inclusiv noaptea (Maria se trezeşte la 3 pentru porţia nocturnă). Dragii de miei vor supravieţui până la Paşti… trăim într-o lume carnivoră. Eu oricum poftesc rar carne, însă după ce m-am jucat cu ei ştiu sigur că anul ăsta voi mânca drob din ciuperci şi boabe de soia…

Iepuraşi sunt doar 3, a fost o iarnă grea şi friguroasă. Mămica roade porumb iar micuţii un cartof ras. Şi sunt atât de pufoşi şi drăguţi! Sper să vină într-adevăr primăvara şi să zburdăm în soare şi oameni şi cai şi miei…

9 comentarii

  1. eu deja încep să simt o invidie ce urcă spre cotă maximă. să hrăneşti cu biberonul un mieluţ mi se pare nu doar drăgălaş, ci şi terapeutic. m-aş dori şi eu într-o gospodărie cu multe animăluţe, cu atât mai mult cu cât fiul meu şi-ar găsi astfel, în sfârşit, locul.
    spor-t tuturor care au gospodării şi muuuultă treabă primăvara… :-)

  2. Ce dragute sunt toate micile vietuitoare! Sa va traiasca si sa va bucurati de ele. Capra Doina nu a contribuit si ea la marirea comunitatii de animale :P ?

  3. e minunat sa ai multe animale in gospodarie. crescuta la sat, eu am avut parte de asa ceva si mereu imi aduc aminte cu drag de toate animalutele. la un moment dat am avut la bunici o adevarata ferma : 2 vaci, 3 vitei din care 2 erau gemeni, 5 oi, 3 miei, gaste, rate, curci, gaini, porci, cai, manzi, caini, porumbei. Era mult de lucru, dar am facut tot din drag pentru animale. copil fiind, le-am dat si eu de mancare, le-am dat nume la toate– si culmea fiecare raspundea! ce mi-ar place sa ma mai pot intoarce in timp…

  4. @Dreea: Doina e momentan în vizită la o stână cu ţap. Se pare ca întâlnirea din toamnă a fost prea scurtă şi fără rezultat. Acum stă o săptămână în deplasare, să sperăm cu succes :)

  5. Citesc de vreo două ore blogul vostru…nu m-am săturat dar sînt cam obosit. Tare frumos e să ai animăluţe în curte. Eu aş ţine, mai ales iepuraşi şi o căpriţă, dar nici prin minte nu mi-ar trece să le mănînc. :) Ah şi albine, nu să fac apicultură, să mă uit la ele. :) Poate-mi dau şi nişte miere. :)
    Fain cum aţi ales să trăiţi voi aici. Mai rar…

  6. De cateva ore bune va citesc si eu, cu mare drag… si ma incearca un sentiment ciudat de maxima bucurie, admiratie profunda pentru voi, eforie si neputinta, in acelasi timp. Habar n-am de unde sa incep, dar stiu ca ceea ce am gasit aici este ceea ce mi-am dorit (intuitiv) de cand ma stiu. Deocamdata ma informez, atat cat se poate si sper ca Universul sa conspire la implinirea visului meu :)
    Toate cele bune, de la Onesti!

Lasă un răspuns

