Duminică mâncăcioasă

Azi a fost o zi culinară. Am început de dimineață cu pita cu untură si boia, la care am adăugat și usturoi, la sugestia lui Cezar, și e bestială. Cu ridichi proaspete, un deliciu.

Am mai făcut ce-am făcut prin bucătărie, în timp ce Gab repara ceva la dincolodebani.ro, iar la prânz am tras mâncarea aia de linte cu legume la care tot visam:

doi pumni de linte (se fierbe în pealabil)
o ceapă mare
jumătate de țelină rădăcină
doi morcovi mici sau unul mare
un borcan de ghiveci de legume (de la părinți, baza fiind roșiile)
opțional niște cârnat de casă
ulei
sare, piper
o linguriță făină

Ceapa tocată, țelina tăiată cuburi și morcovii rondele le-am călit în ulei, apoi le-am pus sare și-un capac, să se înăbușe. Când s-au înmuiat am pus și borcanul de legume și lintea și le-am lăsat pe foc mic, pe șpoiert, să fiarbă bine, să se îmbibe totul cu gust. Pus-am și câteva feliuțe de cârnat, mai mult de gust.

În timp ce fierbea am pus și de-o mămăligă și de-o salată de mere și țelină rase. La sfârșit se leagă tocana asta cu o linguriță de făină.

Gab a tăiat considerabil din trandafirul de la poartă, că nu se putea intra de el, iar azi era musai să-l rărim, că așteptam musafiri. Dacă tot erau pe listă, am făcut și merele în capot (feliuțe de mere în aluat de clătite, din care se iau cu lingura și se prăjesc în ulei până devin aurii, peste care se aruncă niște zahăr tos și scorțișoară ).

Am testat și vorbitul cu voce pe internet și merge binișor; păcat că Moni, cu care-a vorbit Romaric, nu se simte prea bine (să știi, Moni, că orice răceală ține sigur 7 zile, iar dacă nu te odihnești poate să țină și mai mult, așa că nu-ți face griji, că trece, numa să o iei mai ușor cu toate)

Acum m-a luat o toropeală plăcută așa că închei. V-am țucat!

4 comentarii

Lasă un răspuns

